Hur man blir av med telefonförsäljare, del 1.

Gustav är inget större fan av telefonförsäljare, men istället för att dissa dom ger han dom mitt nummer. Vanligtvis brukar jag få ett varnande samtal av Gustav innan säljaren ringer. Eftersom jag är väldigt nyfiken kan jag inte låta bli att tycka att det är underhållande att prata med säljaren, mest för att se vilket skiterbjudande de har och hur dom med desperation försöker få en att ta erbjudandet. Har många gånger velat kläcka ur mig var jag jobbar, men hittills har jag inte vågat. Däremot snubblade jag över en tråd i ett forum där någon har skrivit ett otroligt roligt inlägg som lyder så här:

"Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare.
När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer. Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn. Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan." Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?" "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>. Konstig snubbe. Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse. Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden."

Nästa gång ska jag också göra så där...

Kommentarer
Postat av: Oscar

HAHAHAHA, stackars försäljaren. De har det inte lätt... En mindre otrevlig anledning till att köpa av telefonförsäljare kan vara "Jag har som princip att aldrig köpa saker över telefon". Men de är ganska dryga faktiskt. De där försäljarna... Ha det bra!!! :D

2008-11-25 @ 08:11:10
URL: http://oscarfager.blogg.se/
Postat av: Bea

Tack!! Vad roligt att ni tyckte om det så mycket!! Ni får gärna komma tillbaka :)

2008-11-25 @ 08:57:47
URL: http://beabusen.bloggagratis.se
Postat av: linnea w

sorry dissen vid lunch idag, jag var stressad. hur gick redovisningen? kram

2008-11-25 @ 15:34:10
URL: http://linwe.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha gud vad bra gjort! :D

För övrigt säger min pappa ALLTID "Jag har som princip att aldrig köpa saker över telefon" när dom ringer... :)

2008-11-26 @ 12:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0