Hemtentasnack

Mår alla bra idag?

Själv försöker jag skriva lite på hemtentan. Sitter i biblioteket och har just sockerkickat igång mig med en kexchoklad. Rätta mig om jag har fel, men det såg inte ut att vara den största mängden tillsatser i den. Eller är det ett försök för mig att rättfärdiga min konsumtion av kexchoklad? Har blivit något av en tillsatsfascist, men det finns faktiskt saker som jag ogärna vill veta vad de innehåller. Jag vill helst inte veta vad Ahlgrens bilar eller micropopcorn innehåller. Som tur är ingår de inte i min dagliga kost (även om jag skulle vilja det). Däremot har jag inga problem med att veta att pulversåser, pulvermos och rökt skinka innehåller mååånga olika skumma saker.

Något som nästan inte innehöll några skumma tillsatser var Lollos och min utsökta köttfärslimpa som serverades igår. I det här fallet var det mjukosten som stod för några E-nummer, men så gott det blev med den! Till det serverades pressad potatis och varma grönsaker. Mums. Efterrätten bestod av nybakta lussebullar som vi kämpade med på eftermiddagen.

I övrigt börjar jag förstå de som säger att 4 år i skolan kommer gå fort. På måndag är det 1 december och jag har då varit student i exakt 3 månader. Om alla terminer går så här fort så är jag ju snart nyutexaminerad!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Måste erkänna att din E-faschism smittat av sig på mig... Sist jag var och handlade kollade jag vad nudlar innehåller. Skulle tippa på att det är det där smakpulvret som står för de flesta tillsatserna?

2008-11-28 @ 22:37:37
Postat av: Mia

Åhh, så optimistisk och naiv.. suck.. är less på plugg

2008-12-01 @ 09:23:32
URL: http://miawiberg.blogg.se/
Postat av: Kicki

Asså, måste bara hålla med att köttfärslimpan var nåt helt ensastående!!! Dessutom nybakta lussekatter, Cissi du är så himla huslig! Skönt att man dessutom får bli drabbad av dina goda husligheter... ;-)

2008-12-01 @ 23:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0