Rosa band

Det finns många orättvisor i världen och många kanske tycker att det är dumt/konstigt att man "bara" uppmärksammar bröstcancer på det sätt man faktiskt gör. En hel månad är ägnad åt denna sjukdom och just nu är det Rosa bandet-galan. Men jag tycker det är fint. Det är bra. Det är trots allt den cancersjukdom som drabbar flest kvinnor varje år. Jag hoppas innerligt att pengarna som skänks till bröstcancer-forskningen kommer göra att jag och alla andra tjejer/kvinnor kommer slippa denna sjukdom i framtiden.

Har förenat nytta med nöje och ringt på den bil man kan vinna, samtidigt som jag har bidragit med en liten summa.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sen är det ju så att forskning om bröstcancer också gynnar forskning om andra cancerformer också; win-win-winsituation! Go rosa bandet!

2008-10-29 @ 08:54:21
URL: http://bofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0