Jag ser det..

SNÖN HAR KOMMIT TILL ÅLIDHEM!


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Det var roligt att läsa din blogg för första gången på hur länge som helst. Får enorma flash-backs när du nämner UB som pluggställe, för den som inte varit i ett pluggrum där hundra människor sitter i egna bås måste bara uppleva detta. Om någon andas för högt får den arga blickar och grymtningar... Undrar om NH har kvar sina onsdagsbufféer? Eller gick de i konkurs efter att jag, Hans och Jensa åt mat tills vi ramlade av stolarna? Fikum? Mitum? Café Tornet? Finns alla dessa fik med 5kr kaffe kvar? Såg att du undrar om iksu-kort? Givet tycker en som tränat där i fyra år - det finns ju bubbelpool där. Kom ihåg att det heter Hårdhem och Töntdala inget annat trams som Ålidhem och Nydala. Tentaångest!!! Härligt för en som inte glömt ovissheten (kommer detta på tentan?), frustrationen (jag kommer aldrig lära mig detta!), tråkighetsfaktorn (när städa blir jätteroligt är det något fel). Matfrågan har ganska många lösningar. Se till att ha fasta-bjuda-på-kompisar-dagar tex på tisdagar, är man tre-fyra stycken så bjuder man någon på mat var tredje-fjärde tisdag sedan äter man själv hos de andra enl ett i förväg uppgjort schema - kan rekommenderas. Se till att alltid laga mycket mer mat än vad som behövs. När man har 14-15 matlådor är det tentaperiod och då kan man äta matlådor till både lunch och middag i en vecka - ganska tråkigt men smart.

2008-10-31 @ 11:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0