Buss-etikett

Det är lite synd att de roligaste inläggen att skriva är de där klagandet kommer... Men idag är jag faktiskt upprörd på riktigt.
Efter många funderingar om jag skulle åka hem till Ö-vik eller stanna i Umeå så valde jag att hoppa på bussen söderut.

Jag skulle fylla på kortet så jag fick lov att vänta tills alla hade gått in innan jag fick betala. När jag går upp på övervåningen så har bussen börjat rulla och jag, med en ryggsäck och en påse i handen, fick försöka stappla mig upp för trappen. Och då! Då försöker jag hitta nånstans att sitta, vill såklart ha ett eget "två-säte". Tyvärr finns det ingen sån plats kvar och jag försöker hitta nånstans att sitta. Det skumma med allt det här är att det fanns inte en enda ställe i hela bussen där två stycken satt bredvid varandra, ändå lyckades varenda en ta upp två platser med sig själv på ena och sin väska på den andra! Jag hatar sånt. Det kändes så himla fånigt, varje människa tog upp två platser, undvek min blick så gott det gick, medan jag desperat försökte hitta en plats innan jag skulle snubbla i gången... Alla har inte luftburna smittsjukdomar!


Summan av det hela är alltså: Lite närhet i bussen är sällan farligt (om inte personen bredvid har en dödlig spruta som de tänker sticka i benet, men det händer ju inte särskilt ofta...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0