Back to reality

Umeå Universitetsbibliotek, nersjunken i en lilla fåtölj/avskärmning. Så ser min tillvaro ut så här innan föreläsning. Helgen har som vanligt svischat förbi, men vad vi har varit aktiva. Ja, inte motioneringsaktiva, men jobb, middagsbjudning i lördags och fixa-och-dona-dag igår.

Det mest anmärkningsvärda är besöket på pärlbutiken Pagoni i fredags. Gustav har tjatat så länge nu att vi ska gå dit(...), så vi lyckades ta oss dit och botanisera en stund (enligt Gustav var vi där i fem timmar). Hursomhelst så var det ett himmelrike för alla som gillar att pyssla. Det fanns pärlor i miljontals, kedjor, smyckestillbehör, allt! Och enligt mig inte särskilt dyrt. Är heltaggad inför nästa pysselkväll för nu har jag laddat upp med en massa småjox som förhoppningsvis blir ett halsband i slutändan.

Gårdagen var också speciell. Från 10 på morgonen hann vi avverka allt vi har sagt att vi ska göra under hösten, typ tvätta stolssitsar, byta knoppar på köksluckor, laga persienn plus att vi hade tvättdag och gjorde ett besök på Clas Ohlsson. Dock var 2/3 av sällskapet som gick dit av det manliga könet som tycker att skruvar-och-grendosor-är-bra-att-ha. Men vi kom därifrån relativt snabbt, dock ska jag erkänna att jag också gillar att gå dit...
Middagen bestod av enorma mängder våfflor med grädde och supergod hemmagjord jordgubbssylt.

Vill sända en liten hälsning till gänget på Kanarieöarna som troligtvis får ligga och sola på stranden idag och dricka en massa goda drinkar. Här är det runt -13 grader, så njut av de dagar som är kvar!

nu till redovisningsbegrepp

Kommentarer
Postat av: Mia

åsa och jag var inne på pagoni efter jul. tror vi var där i över en timme.. gjorde ett armband.. med ett öppningsbar dass :P

2009-02-03 @ 18:57:12
URL: http://miawiberg.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ser fram emot nästa besök där...så kul!

2009-02-04 @ 18:08:52
URL: http://akarankan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0