Ögonmigrän

Ställer in dagens föreläsning då jag för en stund sedan fick sånt där flimmer för ögat. Det flimmrar och har sig och delar av synfältet försvinner. Vet att mamma har samma problem och jag har haft det förut. Har fått för mig att det händer alldeles innan man får migrän. Som tur är har jag sluppit det hittills, men jag befarar alltid att det ska bryta ut varje gång det blir så där. Anna kanske vet vad det beror på?

För att stärka min tro att det är en förfas till migrän så googlade jag naturligtvis. Baserat på första google-svaret så lider jag av en svår form av havandeskapsförgiftning....jag visste inte ens att jag var gravid? Nä, man ska inte skämta om sånt, men det fanns även något som kallas ögonmigrän. Enligt Fass är det när man får flimmer för ögat som inte följs av huvudvärk.

Då vet vi det

Kommentarer
Postat av: Johanna

Usch, jag får också så innan migränen bryter ut. Visserligen några år sedan sist nu, men ändå. Minns första gången det hände, trodde jag skulle bli blind...

2009-02-24 @ 16:30:39
URL: http://bofink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0