På vänster sida har vi Statoil-macken i Nordmaling.

Vad som skulle bli första helgen i Umeå på vääääldigt länge, om det ens har hänt nån gång, blev istället en helg i Ö-vik med tillhörande jobb. Om jag inte har helt fel så blir det säkerligen någon helg i Umeå framöver.

När man åker buss (som jag gör nu) är det väldigt lätt att börja filosofera över livet och dess konstigheter. En specifik händelse som jag har grubblat över, inte för att den är jobbig eller hemsk, men som var lite "lustig" är denna: Jag hade bokat tvättid och slängt in tre tvättar och ställt klockan så att jag skulle gå ner efter en timme och hänga in kläderna i torkskåpet. När jag kommer ner står det en tjej i tvättstugan och ser att tvättmaskinerna går för fulla muggar (borde inte tvätten vara klar nu, var min första tanke). Då har hon tagit ut mina kläder, lagt dom i en sån där tvättkorg på hjul och kört igång sin egen tvätt. Det gjorde mig inte nåt den här gången att hon hade gjort så, men tänk om jag hade haft mer att tvätta?

kära Bullen, får man göra så här? Finns det nån oskriven regel som säger att det är okej att sno ena halvan av ens tvättid?

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhhh sånt kan göra mig så arg! Jag vet att jag låter som en kärring men jag förstår verkligen att det kan bli tvättstugebråk! Varför ska det vara så svårt att boka en egen tvättid och inte hålla på sno åt sig av andras?!?! Och dessutom ta ut nån annans tvätt på deras tvättid, VA?!?! Tror inte någon har missat var jag står i denna fråga, men för att förtydliga mig: NEJ DET ÄR INTE OK ATT GÖRA SÅ!

2009-02-07 @ 00:32:25
Postat av: Johanna

Helt fel, em bokad tid är en bokad tid. Punk. Sen kan man ju alltid fråååga om det är lugnt, för det är det ju oftast.

2009-02-07 @ 09:14:44
URL: http://bofink.blogg.se/
Postat av: Mia

Skriv en lapp och ge en pik

2009-02-07 @ 14:34:34
URL: http://miawiberg.blogg.se/
Postat av: Mia

om jag hade haft fler tvättar så hade jag stängt av maskinerna och tagit ut dennes tvätt

2009-02-07 @ 14:35:31
URL: http://miawiberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0