Man ska ha HUSbil

Jaha, då har vi tagit oss till Benders i Bålsta. Imorse blev det lossning av ett sådant här hus på "landsbygden" utanför Uppsala.


Bild från alvsbyhus.se

Varje gång Gustav far med hus blir jag så sugen på att slå upp ett eget.


Bild från sidensjohus.se

Jag fantiserar om ett stort hus med herrgårdsentré, ungefär som det ovan. Huset ska ligga på en platt tomt, gärna med vattenutsikt och nära lokalbusslinjen. Uppfarten ska ha en liten rondell så man kan köra runt och på höger sida om den ska det stå en liten lagård. På vänster sida av rondellen finns en gäststuga som är inredd i gullig, blommig stil. Naturligtvis finns sovrum, badrum och kök på samma våningsplan.

Nu vet jag inte om jag skulle vilja bo i ett stort hus, är för rädd för alla ljud som kan uppstå. Jag kanske ska bosätta mig i en friggebod hemma hos mamma och pappa, det är väl lämpligt för en person på veckan och två på helgen. Eller vad säger du Gustav?

Kommentarer
Postat av: mamma gudrun

Är det i den lilla gäststugan mamma o pappa ska bo månntro?

2009-02-12 @ 17:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0