Söndagsångest

Skolstart på torsdag? Nää?

Just nu känns skolan så avlägsen, men samtidigt alldeles för aktuell. Boken ligger och samlar damm, påbörjade enskilda uppgiften har inte öppnats på mer än två veckor och tentan känns hopplös. Jag har endast mig själv att skylla för att jag inte tagit tag i pluggandet tidigare. Ack så svårt det är att sätta sig ner att plugga när det finns så många roligare alternativ, som t.ex. att städa, diska och jobba...hrm... Hoppas allt känns ljusare när vi börjar nästa kurs!



Mitt i all denna ångest har jag dock lyckats bestämma mig för en liten dator som är beställd, men inte levererad. Känns så bra. Blir dock spännande att se om Toshiba är nåt att ha. 13,3 tums skärm är alldeles lagomt för mig.

Jul blev annorlunda, men bra. Dagen började med frukost hos U och M i Bjästa och julspelstittande i Nätra kyrka. Magsjuka satte stopp för det ursprungligt tänkta firandet och ersattes av ett lugnt firande hemma hos mamma och pappa tillsammans med brorsan och hans tjej. Mat, mat och lite julgodis intogs.

Juldagskvällen och intagandet av rusdrycker har gjort att jag blir illamående så fort någon nämner vin samt Sambucca (speciellt det sistnämnda). Blä.

Nyår firades i kalla och gnistrande "länsfjället" Solberg. Jag tog oväntat hem vinsten i Texas Hold'em efter att ha varit utslagshotad flera gånger. Fick genomföra ett klädbyte under nyårskvällen pga jordgubbssöl. Kläderna Ogge hade på sig under kvällen försvann allt eftersom på något konstigt vis, kika in Facebook för att se bevisen. Kul att vara på nåt annat ställe än hemma och fira nyår!

Nu är det god natt!

Kommentarer
Postat av: Oscar

Börja plugga igen är inte alls kul. Har varit i skolan två dagar i rad nu med grupparbete. Har imorrn kvar innan det måste vara klart... Lite konstigt arbete men det ska väl göras det med... ha det bra!

2009-01-05 @ 17:08:07
URL: http://oscarfager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0