Summering.

Helgen blev som planerat med korridorsfest igår och storstädning av den idag. Festen blev enligt mig hellyckad. Mycket folk, bra musik(?), god bål och den festliga vinden blåste enligt önskemål.

Åh, vad jag älskar fester där man får vara glad! 



Kvällens pose introducerades av Sandra. Ett slags nykterhetstest.



Kvällens största hatt...



Dagen efter såg ut så här. I verkligheten var det här efter att vi plockat bort miljoner glasflaskor och pantburkar (som blev minst 50 kronor sammanlagt) och påbörjat den storstädning som enligt våra beräkningar endast sker var tionde år. Bort med snuskiga plastlådor, kaffebryggare och skitiga ugnsluckor. Fram med fräscha gardiner, affischer och rena skåp.




4-timmars städningen firades med en mycket kladdig och god kladdkaka. 




Trodde faktiskt att våra två tv-apparater och kaffebryggare från -75(?) skulle ta priset i udda sopor, men när jag gick dit så stod det ett piano där! Eller i alla fall halva. Vart är den andra halvan??

Och jag älskar att Gustav orkade ta sig upp hit igår kväll för att vara med mig. Han är helt underbar.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Det var trevligt som vanligt! Tur att lampan är förevigad för den existerar knappt nu. Men det kommer bli så snyggt när jag är klar!



Jag vill gärna träffa din karl när jag är lite mer i fas också.

2009-05-11 @ 07:30:49
URL: http://daughterofmorning.blogspot.com
Postat av: Linnea

Oh oh oh, you bet! Jagär så förutseende att det inte är sant. Men jag hade ju verkligen rätt.

2009-05-11 @ 16:24:23
URL: http://daughterofmorning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0